امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود تحقیق تحلیل فرآیندهای قالبسازی پلاستیک

دانلود تحقیق تحلیل فرآیندهای قالبسازی پلاستیک دسته: مواد و متالوژی
بازدید: 5 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 61 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 35

تحلیل ، فرآیندهای قالبسازی ، پلاستیک ، انواع قالبها ، قالبهای پلاستیك ، ترموپلاستیك ، ترموست

قیمت فایل فقط 23,400 تومان

خرید

انواع قالبها

قالبهای پلاستیك

پلاستیك ها به دو گروه تقسیم می شوند:     

ترموپلاستیك

ترموست (باكالیت)

- قالبهای ترموپلاستیك:

گروه ترموپلاستیك ها یا گرمانرما كه بر اثر دیدن حرارت خمیده گشته وبا كم شدن میزان گرما سختی خود را بدست می آورند و تغییرات شیمیایی در آنها صورت نمی گیردو بعد از تزریق، شكل محفظه قالب را به خود می گیرد.

در قالب گیری تزریقی ماده ترموپلاست گرم محفظه قالب را پر می كند در این روش ماده ترموپلاست گرم و محفظه قالب سرد است كه پس از تزریق مواده به شكل و فرم قالب در می آید و سخت می شود.

از دیدگاه دیگر مواد ترموپلاست به موادی گفته می شود كه پس از یك یا چند بار مصرف در فرآیند تولید دوباره قابل استفاده می باشد. این مواد به شكل دانه یا پودر در ماشین تزریق ریخته می شود.


ساختمان قالبهای تزریقی:

قالب های پلاستیك ازنظر كلی به دونوع تقسیم می شوند:

1- قالبهای باراهگاه سرد                              2- قالب های باراهگاه گرم

و نیز از نظر ساختمانی بر دونوع می باشند:

1- قالب های دو صفحه ای                                     2- قالبهای سه صفحه ای كه تعداد صفحات قالب و خط جدایش آن ها بر اساس عواملی ماند تعداده حفره های قالب، شكل قطعه پلاستیكی،‌ نوع ماشین تزریق،‌نوع مواد مصرفی و سیستم خروجی هوا و ... تعیین می شوند اصولاً در هر قالب تزریقی دو بخش اصلی وجود دارد.

1- بخش ثابت قالب (نیمه ثابت) كه در این نیمه مواد گرم تزریقی پلاستیك تزریق  می شوند.

2- بخش متحرك (نیمه محرك) كه رد قسمت متحرك ماشین تزریق بسته می شوند و سیستم و مكانیزم بیرون اندازی قطعات اكثرادر آن قرار دارد.

... تعیین تعداد حفره ها و محفظه های قالب از نكات مهم طراحی قالب های تزریقی می باشد و قالب های پلاستیك در این زمینه بر 2 نوع هستند:

1- قالب های تك حفره ای

2- قالب های چند حفره ای

- قالب های تك حفره ای:

در مواردی از قالب های تك حفره ای استفاده می شوند كه مقدار تولید قطعه پلاستیكی محدود می باشند. بنابراین طراحی و ساخت قالب های تك حفره ای از نظر زمان ساخت و مسائل اقتصادی - ارزان تر تمام خواهد شد.

قالبهای چند حفره ای:

اگر تعداد فرآورده های تولیدی زیاد باشد، بالاخص در مواردی كه قطعه هم كوچك باشد از روش طراحی و ساخت قالب های چند حفره ای استفاده می شود.

قالب های ترموست (باكالیت):

گروه ترموست یا باكالیت یا گرما سخت ها كه این گروه بر اثر حرارت دیدن سخت می شوند و باعث تغییرات شیمیایی در این مواد می شوندكه برآنها ترموست یا باكالیت می گویند.

در این روش قالب در حالت سرد می باشند و ممواد نیز سرد است و بعد از تغذیه، قالب را تحت  حرارت قرار می دهند و مواد شكل وفرم محفظه قالب را به خود می گیرد و سخت می شود.

مواد ترموست یا دورپلاست ها تحت تاثیر فشار و حرارت c 170 تولید می شوند. ابتدا نرم شده  و به حالت پلاستیك درمی آیند ولی بعد از مدتی سخت می شوند و خصوصیت اصلی این مواد آن است كه پس از سخت شدن مجداً قابل نرم شدن و استفاده مجدد نیستند و در هیچ نوع ماده ضلالی قابل حل نمی باشند و پس از سخت شدن، تغییرات شیمیایی فهمی درآنها روی می دهد.


انواع قالبهای مواد ترموست (باكالیت)

در روش قالبگیری مواد ترموست،‌ مواد درمحفظه قالب به مرور گرم و حرارت می بینند و بعد به داخل قالب گرم تغذیه می شوند و این مواد نرم شده شكل و فرم حفره و محفظه های قالب را ه بر اثر فشار قالب می گیرد و بر اثر تغییرات شیمیایی خنك و به بیرون قالب انداخته می شوند.

قالب گیری مواد ترموست با سه روش مشخص صورت می گیرد، البته از روش های دیگری مانند حدیده ای و ... استفاده می شود.

قیمت فایل فقط 23,400 تومان

خرید

برچسب ها : تحلیل فرآیندهای قالبسازی پلاستیک , انواع قالبها , قالبهای پلاستیک , ترموپلاستیک , ترموست

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر