امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

پاورپوینت بی اختیاری ادراری

پاورپوینت بی اختیاری ادراری دسته: پاورپوینت
بازدید: 19 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 113 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

دانلود پاورپوینت بی اختیاری ادراری بررسی بی اختیاری ادراری پاورپوینت جامع و کامل بی اختیاری ادراری کاملترین پاورپوینت بی اختیاری ادراری پکیج پاورپوینت بی اختیاری ادراری مقاله بی اختیاری ادراری تحقیق بی اختیاری ادراری

قیمت فایل فقط 22,100 تومان

خرید

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه


بی اختیاری ادراری
هزینه های روانی-اجتماعی بی اختیاری ادراری نیز قابل توجه می باشند:
آشفتگی، از دست دادن اتکا به نفس و انزوای اجتماعی از جمله نتایج معمول بیماری هستند. بی اختیاری ادراری تمام گروه های سنی را تحت تأثیر قرار می دهداما در افراد مسن شایع تر است. بی اختیاری ادراری در افراد مسن اغلب توانایی آنان را در حفظ یک زندگی مستقل کاهش می دهد.این امر به وابستگی آنان بر پرستاران افزوده و گاهی اوقات منجر به نگهداری آنان در مؤسسات مختلف می شود. گرچه بی اختیاری ادراری پیامد طبیعی پیری محسوب نمی شود ، تغییرات مربوط به سن در دستگاه ادراری، افراد مسن را مستعد ابتلا به بی اختیاری می نماید.

اگرچه بی اختیاری ادرای غالبا" بعنوان یک اختلال در زنان مسن چندزا روی می دهد،اما در زنان جوان با سابقه ی تنها یک مورد زایمان هم بویژه در صورت داشتن فعالیت شدید و سنگین شایع است. سن، جنس، تعداد زایمان های قبلی مهبلی، عوامل خطر محسوب می شوند. بی اختیاری ادراری:

تخمین زده می شود که بیش از 17 میلیون بزرگسال آمریکایی دچار بی اختیاری ادراری باشند که بیشتر آنان سندرم پرکاری مثانه را تجربه کرده اند و این امر باعث گردیده که این اختلال شایع تر از مواردی از قبیل دیابت یا زخم های گوارشی باشد.

حدود 50% افراد در مراکزبهزیستی و30-15 درصد زنان بالای 65 سال از بی اختیاری ادرار رنج می برند. انواع بی اختیاری:
1- بی اختیاری استرسی
2- بی اختیاری فوریتی
3- بی اختیاری رفلاکسی
4- بی اختیاری سرریزی
5-بی اختیاری درمانی
6- بی اختیاری کارکردی
7- بی اختیاری ترکیبی بی اختیاری استرسی :
عبارتست از دفع غیر ارادی ادرار از طریق یک پیشابراه سالم در نتیجه ی عطسه ، سرفه یا تغییر وضعیت. این امر بیشتر زنانی را تحت تأثیر قرار می دهد که زایمان مهبلی داشته اند. در مردان بی اختیاری استرسی اغلب پس از برداشتن کامل پروستات در موارد سرطان پروستات مشاهده می شود. این نوع بی اختیاری ناشی از ضعف عضلات کف لگن و هیپر موبیلیتی سگمان وزیکویورترال است. ولی مکانیسم اسفنکتری، سالم و دست نخورده باقی می ماند، این نوع بی اختیاری ادراری با عکسبرداری رادیو لوژیک به راحتی قابل تشخیص است. بی اختیاری فوریتی:
عبارتست از دفع غیر ارادی ادرار همراه با فوریت شدید برای دفع ادرار به صورت غیر قابل کنترل. بیمار از نیاز به دفع ادرار آگاه است، اما نمی تواند به موقع خود را به توالت برساند.
این نوع بی اختیاری ناشی از نا پایداری دترسور است و بقیه ی عناصر ذخیل در بی اختیاری مانند اسفنکترها و آناتومی، طبیعی بوده و هیچگونه نوروپاتی هم وجود ندارد. نا پایداری اسفنکتری کمتر دیده می شود. بی اختیاری رفلکسی:
عبارتست از دفع غیر ارادی ادرار در نتیجه ی هایپر رفلکسی یا در غیاب احساس طبیعی که معمولا" با دفع ادرار همراه است. این نوع معمولا" در بیماران با ضایعات نخاعی رخ می دهد زیرا آنها نه تنها کنترل واسطه ی عصبی موتور بر ماهیچه ی دتروسور را دارا نمی باشند، بلکه حس آگاهی نسبت به نیاز به دفع ادرار را نیز از دست داده اند.
بی اختیاری سر ریزی:
به دفع غیر ارادی ادرار همراه با اتساع بیش از حد مثانه گفته می شود. علیرغم دفع مکرر ادرار، عدم توانایی تخلیه ی کامل مثانه منجر به بروز اتساع بیش از حد در آن می شود. وضعیت های غیر طبیعی عصبی (مانند ضایعات طناب نخاعی) یا عوامل مسدود کننده ی جریان خروجی ادرار (مانند تومورها، تنگی ها یا رشد غده ی پروستات) می توانند باعث بی اختیاری سر ریزی بشوند.


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

قیمت فایل فقط 22,100 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پاورپوینت بی اختیاری ادراری , بررسی بی اختیاری ادراری , پاورپوینت جامع و کامل بی اختیاری ادراری , کاملترین پاورپوینت بی اختیاری ادراری , پکیج پاورپوینت بی اختیاری ادراری , مقاله بی اختیاری ادراری , تحقیق بی اختیاری ادراری

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر