امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

پاورپوینت آزمایشهای بتن

پاورپوینت آزمایشهای بتن دسته: پاورپوینت
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: ppt
حجم فایل: 5208 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 22

دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن بررسی آزمایشهای بتن پاورپوینت جامع و کامل آزمایشهای بتن کاملترین پاورپوینت آزمایشهای بتن پکیج پاورپوینت آزمایشهای بتن مقاله آزمایشهای بتن تحقیق آزمایشهای بتن

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

 قسمتی از متن پاورپوینت :

تعداد اسلاید : 22 صفحه

آزمایشهای بتن هدف :
این آزمایش برای تعیین غلظت نرمال سیمان یعنی در صد مناسبی از آب می باشد که با آن بتوان خمیر نرمال بدست آورد . نتیجه این آزمایش در تعیین زمان گیرش استفاده می شود .
وسایل آزمایش :
1 . ترازو 2 . استوانه مدرج 3 . دستگاه ویکات
روش استاندارد برای تعیین خمیرنرمال ( غلظت نرمال ) روش آزمایش :
450 گرم سیمان را با درصدهای مختلف ( 5/27 در صد – 5/25 در صد ) وزن سیمان از آب تمیز مطابق روش استاندارد مخلوط میکنیم . سپس خمیر سیمان بدست آمده را به صورت توپی در آورده و آن را چند بار از این دست به این دست می اندازیم و سپس آن را از انتهای گشاد وارد قالب می کنیم وحلقه را کاملاٌ پر می کنیم و خمیر اضافی را از روی آن بر می داریم . ضمناٌ باید مواظب باشیم که خمیر در موقع وارد کردن در حلقه فشرده نشود .
تعیین غلظت :
در هنگامی که ما با درصدهای مختلف این آزمایش را انجام میدهیم اگر عدد 10 میلیمتر بدست آمد که همان مقدار غلظت نرمال است . ولی اگر بدست نیامد با روی نمودار بردن داده ها درصد آب مورد نیاز برای غلظت نرمال بدست می آ ید .
هدف :
تعیین زمان گیرش سیمان به وسیلة دستگاه ویكات ـ گیرش اولیه و گیرش نهایی سیمان
وسایل آزمایش :
1 ـ ترازوبادقت از گرم 2 ـ پیمانه مدرج شیشه ای 3 ـ دستگاه ویكات 4 ـ سیمان خشك 5 ـ به مقدار كافی آب 6 ـ كاردك 7 ـ روغن و 8 ـ وسایل دیگ‍‍‍ر...
در این آزمایش ما باید به ترتیب به مقداره 5 / 27 ـ 5 / 25 درصد وزن سیمان آب اضافه كنیم ولی چون اگر بخواهیم سه بار این آزمایش را تكرار كنیم با در صدهای مختلف و این كار در زمان كوتاه آزمایشگاه كافی نمی باشد , مافقط با 5 / 26 در صد این آزمایش را انجام می دهیم .
روش استاندارد برای تعیین زمان گیرش سیمان شرح آزمایش :
مقدارgr450 سیمان را به داخل ظرف می ریزیم و پس به اندازة 5 /26 درصد وزن آن به سیمان آب اضافه كنیم و سپس آن را بصورت خمیر نرمال در آورده و پس بصورت توپی در آورده وآن را در محفظه ای كه از قبل روغن كاری شده است برای آزمایش ویكات قرارمی دهیم و اضافی آن را از روی آن برمی داریم .
پس از 30 دقیقه برای اولین بارسوزن دستگاه را رها می كنیم و میزان نفوذ را اندازه می گیریم وبعد از 30 دقیقه , بعد از هر10 دقیقه یكبار سوزن را رها می كنیم و میزان نفوذ را اندازه می گیریم . در اوایل چون سیمان هنوز خود را نگرفته میزان نفوذcm40 است ولی به ترتیب این مقداركم می شود و ما در زمانی كه میزان نفوذ به 25 میلیمتر رسید كه به آن زمان گیرش اولیه می گویندآن رایاداشت می كنیم .
واحیا ناً اگراین زمان كه را بدست نیاوردیم آن را بوسیلة روی محور بردن بدست می آوریم.
این كار بوسیلة درونیابی صورت می گیرد , وزمان گیرش نهایی زمانی صورت می گیردكه دیگركه دیگر سوزن ویكات در خمیر سیمان فرونرود .
تذكر :
در هنگام آزمایش باید دقت شودكه سوزن ویكات درهردفعه تمیزشود ومحلی كه سوزن فرودمی آید نبایدبه هم نزدیك باشد و خیلی باید دقت شودكه سوزن كج نباشد .
نكتة دیگر اینكه درزمان گیرش سیمان عوامل محیطی مختلفی دخالت دارد , از قبیل آب , دمای آب ,
دمای محیط آزمایش و … پس نتیجه اینكه , جوابی كه , ازاین آزمایش بدست می آوریم .


توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود پاورپوینت آزمایشهای بتن , بررسی آزمایشهای بتن , پاورپوینت جامع و کامل آزمایشهای بتن , کاملترین پاورپوینت آزمایشهای بتن , پکیج پاورپوینت آزمایشهای بتن , مقاله آزمایشهای بتن , تحقیق آزمایشهای بتن

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر