امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

ارگونومی در کفش ورزشی

ارگونومی در کفش ورزشی دسته: تربیت بدنی
بازدید: 6 بار
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: 953 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 39

تهیه کفش ورزشی مناسب که امروزه به عنوان یکی از ابزار اصلی هر رشته ورزشی مطرح است برای اجرای بهتر ورزش بسیار مهم بوده و دارای سه کارکرد اصلی حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن استبه طور کلی عناصر آناتومیک و فیزیولوژیک به طور همزمان سبب حرکت موثر می شوند

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

مقدمه :

تهیه کفش ورزشی مناسب که امروزه به عنوان یکی از ابزار اصلی هر رشته ورزشی مطرح است برای اجرای بهتر ورزش بسیار مهم بوده و دارای سه کارکرد اصلی حفاظت از پا، راحتی و حمل وزن بدن است.به طور کلی عناصر آناتومیک و فیزیولوژیک به طور همزمان سبب حرکت موثر می شوند.درحرکت سه فاکتور حرکت ایمن، حرکت موثر و حرکت با کیفیت بالا مهم است.
آناتومی اصلی یک پا را ۲۶ استخوان، ۳۳مفصل، ۱۹عضله و یک گروه از لیگامنت ها تشکیل می دهند.

 ساختار پا نقش بسیار مهمی درحرکت دارد. علوم حرکت شناسی و بیومکانیک در حرکت پا بسیار به یکدیگر وابسته هستند.یک پا به طور متوسط روزانه ۱۰هزار بار با زمین برخورد می کند و به طور میانگین ۱۸۶هزار و ۷۵ کیلومتر را در طول زندگی طی خواهد کرد، در پرش یک پا و یا دریک گام بلند حدود ۳۱۵ و نیم کیلومتر فشار روی پای ورزشکار وارد می شود.
درپا سه مکانیسم ذخیره انرژی (جذب شوک) شامل کشش تاندون آشیل، صاف شدن قوس پا و بالشتک زیرپاشنه پـا وجود دارد.

كفش ورزشی مناسب

با توجه به استفاده مداوم ورزشکاران از کفش ورزشی در رشته‌های مختلف و هم چنین آسیب‌پذیر بودن پاها به دلیل عدم استفاده از کفش مناسب که منجر به کـج شدن انگشتان پـا به خصوص انگشت شست پا و یا درد در ناحیه ساق، مچ، پاشنه وکف پا می‌شود انتخاب کفش مناسب ورزشی از اهمیت به سزایی برخوردار است.بنابراین در انتخاب كفش باید به طـراحی كفش با الگوهای ویـژه‏ی حركتی بـرای هرگونه فعالیت خاص ورزشی دقت نمود. به عنوان مثال، الگوهای حركتی دویدن یافوتبال ویا سایر ورزش‏‏ها متفاوت است و این مستلزم تهیـه‏ی كفش ورزشـی مناسب آن رشتـه است تا سلامتی پای ورزشكار را در اجرای حركات تضمین نماید. بدین منظور، جهت انتخاب یك كفش ورزشی مناسب، نكات عمده‏ مهمی برای كلیه‏ی كفش‏های ورزشی به شرح ذیل توصیه می‌گردد: 

و...................................

قیمت فایل فقط 16,900 تومان

خرید

برچسب ها : روش های متفاوت دویدن , وزن کفش , قابلیت خم شدن تخت کفش , كفش فوتبا ل , كفش بسكتبال , كفش اسكیت برد

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر