امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

تهدیدات و چالش های فضای مجازی برای خانواده

تهدیدات و چالش های فضای مجازی برای خانواده دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: docx
حجم فایل: 64 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 12

تهدیدات و چالش های فضای مجازی برای خانواده

قیمت فایل فقط 9,100 تومان

خرید

ظهورتکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است ، بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است. در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب هاى ناشى از تحولات خانواده است. تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش هاى خانوادگى مى باشند. بسیارى از این تحولات و دگرگونى ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى شود.

از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل نموده است. موضوعی كه در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه و یا اقلیتی خاص نمی شود. به دلیل ویژگی های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امكان و یا توان كافی برای شناخت دقیق این فضا و كاربردهای آن را به دست نیاورده اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی كودكان از این فضا باعث شده است كه یك فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و كنجكاوی های خود متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت گردند.


فهرست مطالب

چکیده 3

مقدمه. 3

اهمیت تحقیق.. 5

پیشینه تحقیق.. 5

ارزیابی تأثیرات اجتماعی فضای مجازی.. 6

تاثیر فضای مجازی در نارضایتی های خانوادگی.. 6

اعتیاد به اینترنت... 7

بحران هویت و اختلال در شکل گیری شخصیت... 7

تعارض ارزش ها 8

گسترش ارتباطات نامتعارف میان جوانان. 8

شکاف نسل ها 9

سوء استفاده جنسی.. 9

انزوای اجتماعی.. 9

نتیجه گیری.. 10

راهکارها 10

منابع. 12

قیمت فایل فقط 9,100 تومان

خرید

برچسب ها : تهدیدات و چالش های فضای مجازی برای خانواده , آسیب های فضای مجازی , چالش های فضای مجازی , تهدیدات فضای مجازی , فضای مجازی و خانواده , مقاله آسیب های فضای مجازی , تحقیق آسیب های فضای مجازی

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر