امروز: جمعه 10 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

دانلود بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص

دانلود بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: zip
حجم فایل: 23 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 19

دانلود بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص تحقیق بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص مقاله بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی د

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

فرمت فایل : ورد

قسمتی از محتوی فایل

تعداد صفحات : 19 صفحه

"مجموعه مقالات همایش سرمایه اجتماعی و رفاه اجتماعی" عنوان فارسی: بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران مولف (مولفین): كیان تاجبخش , کلید واژه: سرمایه اجتماعی,تامین اجتماعی,رفاه اجتماعی و توسعه  چكیده: برای درك اهمیت موضوع سرمایه اجتماعی در حوزه رفاه اجتماعی می توان به اهیمت نقش وجایگاه رفاه اجتماعی در برنامه های توسعه كشور رجوع كرد.
كارشناسان و صاحب نظران اقتصادی و امور اجتماعی این مسئله را مطرح می كنند كه برنامه های توسعه كشور(مانند برنامه های عمرانی پنج ساله)دیگر نمی توانند صرفاً به بعد مادی یا رشد كلان اقتصادی توجه داشته باشند.
زیرا این روند،در چند دهه گذشته مشكلات اجتماعی و فرهنگی را نادیدهگرفته است و در نتیجه در میانه مدت و دراز مدت جز زیان و در نهایت ایجاد موانع برایپیشرفت همه جانبه و توسعه پایدار در كشور را نخواهد داشت.
بنابراین اهیمت موضوع كلیبحث سرمایه اجتماعی در وهله اول در روش كردن ابعاد اجتماعی در شكل گیری سیاستهای رفاهی كشور است(برای مثال برنامه های تامین اجتماعی)و در نهایت می توان از این طریق،جایگاه ساختار و اشكال اجتماعی و فرهنگی در توسعه جامعه ایران را تبیین نمود.
سرمایه اجتماعی مفوهم نسبتاً جدیدی در علوم اجتماعی است و بطور خلاصه به معنای هنجارها و شبكه هایی است كه امكان مشاركت مردم در اقدامات جمعی به منظور كسب سود متقابل را فراهم می كند و با شیوه هایی همچون سنجش سطح اعتماد اجتماعی و سطوح عضویت در انجمنهای مدنی رسمی یا غیر رسمی قابل اندازه گیری است.
سرمایه اجتماعی مفهومی تركیبیاست كه موجودی یا میزان این هنجارهای و شبكه ها را در یك جامعه و در یك مقطع زمانیخاص تشریح می كند.
رابطه متقابل،رفتار غیر خودخواهانه و اعتماد،نمونه هایی از این هنجارها است.
همچنین شبكه ها می توانند رسمی یا غیر رسمی باشند.
از این منظر،سرمایه اجتماعی یكی از عناصر مهم قدرت"جامعه مدنی"یا ظرفیت جامعه برای مدیریت خویش از طریق فعالیتهای گروهی غیر رسمی،داوطلبانه یا غیر دولتی (و غیر انتفاعی)است.
سه نكته بسیار مهم را برای درك پیوندها و روابط میان سرمایه اجتماعی و نظام تامیناجتماعی مطرح است.
نخست اینكه سیاستها و برنامه تامین اجتماعی باید به افزایش انگیزهمشاركت مردم در هر سه زمینه نظام تامین اجتماعی،یعنی بیمه،حمایت اجتماعی و امداد اجتماعی كمك كند.
دوم اینكه انجمنهای مدنی غیر دولتی از قبیل كارمندان،اتحادیه ها و انجمنهای خیریه می توانند نقش مهمی در مقابله با چالشهایی كه در آینده در برابر نظامتامین اجتماعی در ایران"كالای همگانی"محسوب می شود.
این به نزله پذیرش این فرض استكه مشكل بالقوه"سواری مجانی" افراد ،عاملی است كه كل نظام را تضعیف می كند.
این گزارش بررسی مقدماتی وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران است و از طریق تحلیل چند مورد تجربی و تاریخی صورت گرفته است.
نخستین مورد داده های موجود در باب میزان سرمایهاجتماعی در كشور را بررسی می كند.
مورد دوم به بررسی نقش انقلاب اسلامی سال 1357 دركشور دهی به گفتار عمومی در باب مسئولیتهای دولت در زمینه رفاه مردم كشور و تكاملاین گفتار در دو دهه بعد می پردازد و توجه ویژه ای به تاثیر گرایشات سیاسی دارد.
پرسشی كه در اینجا مط

قیمت فایل فقط 15,600 تومان

خرید

برچسب ها : دانلود بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص , تحقیق بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص , مقاله بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی در ایران 19 ص , بررسی مقدماتی كاربرد نظریه سرمایه اجتماعی در تحلیل وضعیت تامین اجتماعی

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر