امروز: پنجشنبه 9 فروردین 1403
دسته بندی محصولات
بخش همکاران
بلوک کد اختصاصی

روش تحقیق زنان و پرده نشینی

روش تحقیق زنان و پرده نشینی دسته: علوم اجتماعی
بازدید: 1 بار
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 117 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 51

شكست امپریالیست جهانی به ویژه آمریكا برای خاموش ساختن شعله های فروزان انقلاب اسلامی به با انواع حیله ها و توطئه های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و فرهنگی و با مساعدت ویاری ایادی داخلی اش همراه بوده آنها را از ضربه پذیری سریع انقلاب مایوس ساخته ، به فكر سرمایه گزاری بلند مدت جهت مقابله با انقلاب و تمهید شرایط و لوازم بازگشت مجدد به این مرز و بوم وا داش

قیمت فایل فقط 19,500 تومان

خرید

مقدمه :

شكست امپریالیست جهانی به ویژه آمریكا برای خاموش ساختن شعله های فروزان انقلاب اسلامی به با انواع حیله ها و توطئه های سیاسی ، نظامی ، اقتصادی و فرهنگی و با مساعدت ویاری ایادی داخلی اش همراه بوده  آنها را از ضربه پذیری سریع انقلاب مایوس ساخته ، به فكر سرمایه گزاری بلند مدت جهت مقابله با انقلاب و تمهید شرایط و لوازم بازگشت مجدد به این مرز و بوم وا داشت . بخشی از سرمایه گذاری بلند مدت استكبار به اشاعه و گسترش فساد ، بدحجابی ، مواد مخدر ، بی بندوباری و دامن زدن به مصرف هر چه بیشتر كالاهای مصرفی و غیر ضروری در جامعه به ویژه در بین نسل جوان اختصاص یافته ، تا از این طریق نیروهای جوان و مقاوم جامعه را نابود و زمینه ی سلطه ی  دوباره ی خویش را فراهم سازد . ( رزاقی ، 1371 ، صفحه 11 )

پوشش و آراستگی و بررسی حجاب این سمبل عفت و پاكدامنی جلوه ی   زیبای دیگری از اهتمام دانشگاه های آزاد اسلامی در زمینه تبیین و گسترش احكام اسلامی در جامعه ی  دانشگاهی است . در دنیای امروز كه به نام روشنفكری و تجدد می كوشند زنان و دختران ما را از پس پرده عفت و حیا بیرون كشند و وسیله ی كامیابی شهوت پرستان خود كامه قرار دهند و در تلاشند با ترویج فرهنگ برهنگی و زیست عروسكی نیروهای فعال و پر توان جامعه و منابع و ذخایر مادی و معنوی آنان را به یغما برند . حجاب ارتجاع و كوته فكری ولی خودنمایی و تبرج كه زمینه ی  بسیاری از بی بندو باری ها و انحرافات است ارضاء حس ذاتی و فطری بشر قلمداد می گردد اما اسلام دین فطرت است و طبق سرشت زن كه علاقه ی  خاصی به زیبایی و جلوه نمایی دارد مقرر داشت كه زنان از زینتها ولباسهای زیبا و جواهرات استفاده كنند و نظافت و آرایش برای همسر را از وظایف و حقوق همسری قرار داده است  ،آراستگی را در چاچوب محیط خانواده تحسین و تمجید نموده و اینگونه با حفظ شان و منزلت زن غریزه ذاتی و فطری او را پاسخ داده است . اگر همین غریضه ی عشق به زیبایی ، خود آرایی و خود نمایی ، گامی فراتر از خانواده نهاده و از حدود و مرزهایی كه شرع معین كرده خارج شود و به معابری كه مملو از نگاههای آلوده  و شهوت انگیز شیادان است كشیده شود . آدمی را می فریبد ، غریزه را تحریك می كند و در غیر جای خود شعله ور می سازد تا بنیان عفت و پاكی را بسوزاند .

(WWW.Kiau.ac.ir/persian/mfarhangi/Heiab1.htm)

 (نویسنده :  همایش سراسری بود دبیر همایش حجاب : معصومه محمدی )

بیان مساله :

دانشگاه ها از جمله مراكز حساس و مهمی هستند كه در مصالح و مفاسد استقلال و یا وابستگی كشور نقش بسیار موثر و مفیدی داشته اند . اغلب مسئولان ،كارشناسان و كارگزاران جامعه از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی انتخاب و انتصاب می شوند . امروزه یكی از عوامل مهم انحطاط و انحراف مردم اكثر كشورهای تحت سلطه وابستگی و فساد حاكم بر سیستم دانشگاهی این كشورها می باشد . دانشگاهها از اولین مراكز یورش فرهنگ ضد اسلامی ضد اخلاقی و مادیگری بوده اند . استعمار گران همواره حكام و سلاطین مزدور و متخصصین و كارشناسان وابسته محلی خود را از میان تحصیل كرده های دانشگاهها انتخاب می كنند . ضمنا مهاجرت جوانان روستایی و شهرستانی به شهرهای بزرگ جهت ادامه تحصیل در دانشگاهها  و به تبع آن اصطكات  فكری فرهنگی و اخلاقی در بین آنان از یك سو و عدم نظارت و كنترل اولیا و احساس رهایی از نظارت همگانی كه در محل سكونت سابق وجود داشت از سوی دیگر از جمله عواملی هستند كه بعضی از دانشجویان مهاجر را در گرایش به انحرافات اجتماعی و مفاسد اخلاقی تهدید  و یا تشویق می كند .  ( رزاقی ، 1371 ، ص 31 ، ص 32 ، ص 33 )

آیا اسلام طرفدار پرده نشینی زن است ؟

همچنان كه لغت حجاب بر این معنی دلالت می كند یا اسلام طرفدار این است كه زن در حضور مرد بیگانه بدن خود را بپوشاند بدون آنكه مجبور باشد از اجتماع كناره گیری كند و در صورت دوم حدود و پوشش چقدر است آیا چهره و دو دست تا مچ نیز باید پوشیده شود ؟ یا ماورای چهره و دو دست باید پوشیده شود . اما چهره و دو دست تا مچ پوشیدنش لازم نیست آیا در اسلام مسئله ای به نام حریم عفاف وجود دارد یا نه ؟ یعنی آیا در اسلام مسئله سومی كه نه پرده نشینی و محبوسیت و نه اختلاط باشد وجود دارد یا خیر و به عبارت دیگر آیا اسلام طرفدار جدا بودن مجامع زنان و مردان است یا نه ؟ ( استاد مطهری ، 1368 ، ص 7 )

این فكر كه زن فقط و فقط در كنج خانه محبوس بماند و حتی با حفظ حریم و رعایت عفاف هم از علم و از  هر كمالی الزاما باید محروم بماند و كاری جز اطفاء شهوت مرد و خدمتكاری او ندارد كه علاوه بر اینكه با اسلام جور نمی آید بر ضد عواطف انسانی است . ( استاد مطهری ، 1368 ، ص 66 )

شرافت زن اقتضا می كند كه هنگامی كه از خانه بیرون می رود متین و سنگین و با وقار باشد ،  در طرز رفتار و لباس پوشیدنش هیچ گونه عمدی كه باعث تحریك شود به كار نبرد عملا مردم را به سوی خود دعوت نكند ، زباندار لباس نپوشد ، زباندار راه نرود ، زباندار و معنی دار به سخن خود  آهنگ ندهد . چه آنكه گاهی اوقات ژست ها سخن می گویند ، راه رفتن انسان سخن می گویند ، طرز حرف زدنش یك حرف دیگری می زند . ( استاد مطهری ، 1368 ، ص 29و 28 )

آنچه امروزه امنیت اجتماعی جامعه را به مخاطره انداخته و بیم آن می رود كه اساس و شالوده ی  فرهنگ اصیلمان را متزلزل سازد پدیده ی بدحجابی است كه در نوع خود در تاریخ 26 ساله ی  انقلاب اسلامی بی سابقه بود و نیازی به یك آسیب شناسی كلی دارد و استفاده از راهكارها وشیوه های نوین را می طلبد . در این میان مسئولیت خطیر جامعه ی دانشگاهی ، صاحبنظران و اندیشمندان مسلمان و حوزه های علمیه ، بیشتر احساس می شود كه لازم است با تحركی تازه در این زمینه وظیفه اطلاع رسانی و تعلیمی خود را به خوبی به انجام رسانند . عدم تهیه و تدوین طرح و برنامه های جامع و متنوع و جذاب در زمینه های مختلف فرهنگی و اجتماعی مسئله حجاب و پوشش را با چالش جدی مواجه نموده است .

www. Kiau.ac . ir/Persian/ mfarhangi / Heiab1.html))

( نویسنده :  همایش سراسری است .)

ضرورت انجام تحقیق :

دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی به خوبی دریافته اند كه غارت و چپاول منابع و منافع مادی و معنوی ملل و ممالك جهان خصوصا كشورهای اسلامی موكول به تحریف و تعمیق فرهنگ و ارزشهای ملی و مذهبی و تحمیل عادات و طرز تفكر و طرز زندگی و قالبهای غربی و بالاخره اشاعه فساد و تباهی و بی تفاوتی در بین مردم بویژه جوانان دختر و پسر آن سازمان می باشد . دقیقا به همین دلیل استكبار جهانی پس از تحمل شكست های پی در پی علی رغم به كار گیری توطئه های گوناگون سیاسی نظامی و اقتصادی اكنون تهاجم فرهنگی همه جانبه ای را علیه جمهوری اسلامی به عنوان مركز ثقل تحولات و تحركات اسلامی در سراسر جهان تدارك می بیند . اگر چه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای بازگشت به فرهنگ فاسد و منحط غربی در جامعه انقلابی و اسلامی ما محكوم و محال است و تحقق چنین چیزی ممكن نیست لكن قبل از آنكه دامنه این آفت خطرناك  ( هر چند به طور محدود ) پیكره اجتماع را در برگرفته و دسته دسته جوانان بی گناه و كم تجربه و غافل را به سوی منجلاب فساد و آلودگی و از جمله بی حجابی سوق دهد می بایست با این هجوم فرهنگی استعمار برخوردی جدی و مستمر به عمل آید . با انجام این تحقیق مشخص می شود حجاب به صورت زندانی كردن زن و محروم ساختن او از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی نیست ، بلكه اسلام می خواهد جوانان ما را در دانشگاههای آزاد اسلامی خصوصا زنان ما هم مانند مردان با حفظ حریم و حجاب مناسب در تمام فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی شركت كنند .

قیمت فایل فقط 19,500 تومان

خرید

برچسب ها : زنان و پرده نشینی , پرده نشینی زن

نظرات کاربران در مورد این کالا
تا کنون هیچ نظری درباره این کالا ثبت نگردیده است.
ارسال نظر